За допомогою мнемокартки легко та зручно з малюком вивчити вірш А.Костецького " Пісочниця"
ПІСОЧНИЦЯ
Кожному в пісочниці
повозитись хочеться,
бо не просто в ній
пісок:
тісто в ній
на пиріжок,
для фортеці
—цегла в ній,
для машин —
гараж новий.
Ось чому в пісочниці
всім погратись хочеться.
ВИВЧАЄМО ЦИФРУ " 1"
Одиничка - цифра рівна
і до стовпчика подібна.
Всі рахунки,
всі таблички
починають з одинички.
Нетрадиційна техніка з аплікації в старшій групі "Державні символи України."
1. Прочитайте малечі Легенду про "Державні символи України."
Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? Тризуб.(демонструю зображення)). Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син? Прапор. (демонструю зображення) А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.
2. Створіть пухнасту аплікацію з кусочків паперу синього і жовтого кольорів, відщіпаючи їх. Для цього приготуйте альбомний аркуш, кольоровий папір жовтий та синій, клей, пензлик, серветки підкладні.
3. Ось такий прапорець вийшов
4. Пальчикова гра «Прапорці»
Ми тримали у руці два красиві прапорці!
(одну долоньку зігнути в кулак, повернути до себе, другу відвернути розкритою долонею від себе, почергово міняти положення долоньок)
«Завдання від Королеви Математики» для дітей старшого віку ( 5-6 р.ж.)
1. «Важкі задачки»
- Скільки пальців на одній руці?
- Що буває раніше ранок або вечір?
- Скільки рано вранці очей відкривається у нас?
- Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас?
- Назвіть пори року. (Весна, літо, осінь і зима).
- У бабусі Даші був онук Паша, кіт Пушок, собака Дружок. Скільки у неї онуків?
- У якої фігури немає ні початку, ні кінця?
- Коля прибіг зі школи додому першим, а Мишко другим. Хто бігає швидше, а хто повільніше?
- Молодці, дітки! Ви впоралися із завданням, і ми вирушаємо далі.
2.Друге завдання: «Вгадай - ка»
А тут всі цифри розбіглися, на галявині загралися.
- Я вас їх назвати та побудувати числа швидко в ряд!
1 Подивіться – ось вона, одиничка чарівна,
Хоч і ніжку одну має, вправно ряд розпочинає.(виставляю цифри на дошку після віршика)
2 Подивіться – ось і два, цифра дуже чепурна,
Шийку гусачком тримає, хвостик хвилькою тримає.
3 Цифра три – то чарівниця, невеличка, круглолиця,
Цифра нас зачарувала, трійка, ми тебе впізнали!
4 З нею в дружбі усі звірі, ось дивіться, це – чотири,
Бо чотири лапки мають, ними вправно чеберяють.
5 П'ять мов гак на автокрані, що крючок підносить вправно.
3 завдання «Загадки».
- Я без сторін і без кутів, як звуся, відгадай,
і на малюнках дітлахів у сонечку пізнай (коло)
- Олівці Петрусь узяв, швидко щось намалював,
Хоч крути, а хоч верти,
Має тільки три кути. (трикутник)
- Я давно знайомий твій,
Кожен кут маю прямий.
Всі чотири сторони однакової довжини.
Вам представитися я радий.
А зовуся я ... (Квадрат.)
- Цієї форми ананас, та лице у когось з нас,
Диня жовта, кабачок, дзеркало, яйце качок. (Овал.)
- Хоч кутів є теж чотири, сторони по дві лиш рівні, Прямокутник
Дидактична гра «Скажи навпаки»
- Веселий – сумний
- Брудний – чистий
- М’який – твердий
- Добрий – злий
- Тихий – гучний
- Швидкий – повільний
- Довгий – короткий
- Вузький – широкий
- Далекий – близький
- Світлий - темний
Розвиток мовлення .Тема "Слово до слова - буде розмова" (5-6 р.ж.)
Дидактична гра «Добери риму»
Назар — Захар, Сашко — Мишко, Ганнуся — Маруся — Катруся, Роман — Богдан, Шура — Юра, Оля — Толя — Коля, Валя —Галя — Аля, Аліна — Карина — Марина — Дарина, Сергій Андрій, Тетянка — Оксанка — Світланка, Інна — Ніна, Петро — Дмитро.
Загадки про столовий посуд.
• Зачерпую борщ, підношу до рота.
Перемішую суп — це моя робота. (Ложка)
• Бувають глибокі, бувають мілкі,
Але не моря, не озера й річки. (Тарілки)
• Нагостри його як слід
І готуй мерщій обід.
Як без нього куховариш,
Супу чи борщу не звариш. (Ніж)
• Подруга ножа найкраща,
Працьовита — не ледащо.
Необхідна нам усім —
Дорослим і малим. (Виделка)
Дидактична гра «Порівняйте предмети чайного та кавового сервізів»
Кавові чашки маленькі, а чайні — великі.
У кавник наливають каву, а у чайник — чай.
У цукорницю насипають цукор, а цукерницю — цукерки.
Гра-імітація «І розкажемо, і покажемо»
— Навіщо потрібна скатертина? (Скатертиною накривають стіл.)
— Накриймо скатертиною стіл. (Імітують застилання столу скатертиною).
— Навіщо потрібен чайник? (Із чайника наливають чай у чашки.)
Наллємо чай у чашки. (Імітують наливання чаю у чашки.)
— Чай у чашці гарячий. Що потрібно зробити? (Остудити)
— Остудіть чай. (Імітують охолодження чаю.)
— Пригощайтеся чаєм, будь ласка! (Імітують процес чаювання.)
— Смачно? (Так!)
— А хто миє посуд? Помиймо разом.
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Глибока — мілка, гострий — тупий, чистий — брудний,
повний — порожній, сухий — мокрий, легкий — важкий.
Художньо - продуктивна діяльність Ліплення "Посуд для ляльок" ( 5-6р.ж.)
1.Скачати кулю
2. Придавити пальчиком в середині отвір
3. Вказівним та великим пальцями придавлювати, так щоб вийшла така форма
4. Вказівним та великим пальцями придавлювати, так щоб вийшла така форма
5.Скачати ковбаску, це буде ручка
6.Вийшла ось така гарна чашечка
7. Скачати ще одну кулю
8.Розсплескати її так, щоб вийшов млинець
9.Прикрасити , як подобається
10. Чайний посуд
Логіко - математичний розвиток (5-6р.ж.)
гра «Хто знає, той відповідає»
- скільки пальців на одній руці?
- у кого більше ніг, у тебе чи у зайця?
- що робить кіт, коли його ображають?
- де довше зберігаються квіти у вазі чи на клумбі?
- як називається наша країна?
- назвіть символи України?
- люди їдять більше морозива влітку чи взимку?
- чому не можна жабу втримати за хвіст?
- чому дітки не ходять в садочок вночі?
- чим ти можеш намалювати картину крім олівця?
- чим можна скористуватися, щоб забити цвях?
- якими речами можна скористуватися, якщо вимкнуть світло?
Ознайомлення з природою "Чарівна осінь" (5-6р.ж.)
Д/вправа «Звуки осені»
Пригадаймо, друзі, вмить
Як осінь листячком шумить ? (ш-ш-ш)
Як вітер стиха повіває
І наші вітрячки гойдає? (с-с-с)
Як дощик капає в садках
Хвилює воду на річках? (кап-кап-кап)
Д/Гра »Осінь-господиня»
- Тихо осінь ходить гаєм, всі дерева роздягає ,
- А які дерева зеленими залишаються ?…(ялина і сосна.)
- Почала збирати осінь у теплі краї птахів. Яких? (ластівок, шпаків, солов'ї, качок….)
- Змусила готуватись до зими тварин. Яких? (білок, ведмедів, їжаків …)
- Ведмідь готує собі – що?(барліг)
- Зайчик міняє …..(шубку)
- Білочка ….(запасається горішками в дуплі)
Малювання "Чарівниця-осінь"
Малювання "Осінні листочки" (5-6р.ж.)
Штампування осінніми листочками
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ (5-6р.ж.)
Дидактична гра «Добери по три слова до назви кожної пори року»
Запропонуйте дітям уважно розглянути сюжетні малюнки, обрати
якусь одну пору року та дібрати до неї три слова — назви предметів.
• Весна — бруньки, проліски, струмки.
• Зима — сніжинка, лід, санки.
• Літо — ягоди, сонечко, море.
• Осінь — дощ, листя, хмари.
Дидактична гра «Назви узагальнююче слово»
огірок, помідор, картопля, капуста, морква, буряк, редька, кабачок, баклажан, гарбуз це що?(овочі);
яблука, груша, банан, апельсин, лимон, мандарин, персик (фрукти);
малина, полуниця, суниця, смородина, журавлина, аґрус, вишня (ягоди);
лялька, м’ячик, пірамідка, дзиґа, кубики (іграшки);
корова, коза, вівця, кішка, собака, кінь, кролик (свійські тварини);лисиця, вовк, заєць, білка, ведмідь, лев, мавпа, слон (дикі тварини);
півень, курка, качка, гуска, індик (свійські птахи);
голуб, ворона, горобець, сова, соловей, орел, папуга, чайка (дикі птахи);
муха, комар, павук, оса, бджола, жук, метелик (комахи);
сом, щука, окунь, карась, камбала, судак, тріска (риби);
спідниця, штани, халат, сарафан, шорти, плащ, куртка (одяг);
майка, труси (білизна);
туфлі, кеди, чоботи, кросівки (взуття);
тарілка, склянка, глечик, вилка, ложка (посуд);
стіл, стілець, диван, шафа, ліжко (меблі);
Дидактична гра «Слова короткі та довгі»
-Якими бувають слова за розміром? (Довгими та короткими)
Як ви це можете визначити? (Довгі слова ми вимовляємо довго, а короткі — швидко.) Назвіть довгі слова. (Машинка, конструктор, черепаха, метелик, паровоз.)
Назвіть короткі слова. (М’яч, лев, кінь, кіт.) Перевіряємо за допомогою хлопків у долоні.
Дидактична гра «Скажи навпаки »
день-ніч,
довгий-короткий,
високо-низько,
далеко – близько,
гарячий – холодний,
чистий – брудний,
вузький – широкий,
довгий – короткий,
легкий – важкий,
чорний – білий,
тонкий – товстий.
Малювання "Чарівна квітка"
1 Підготувати матеріал до малювання згідно зразку
2. Розглянути з дитиною , з яких кольорів складається квітка
3. Малювати паличками , ставити крапочки . Починати малювати з середини квітки, враховувати колір- яка лінія, така і крапочка.
Чистомовки
Голосні та приголосні звуки.
Вільно минає повітря скрізь рот , наче вітерець чарівний
Голос зростає, співає, і от народжується звук - ГОЛОСНИЙ!
Він завжди співає, в нього завжди відкритий ротик. І живе він у будиночку, позначеному кружечком, наче з відкритим ротиком
АААААА. ООООО. УУУУУУ. ЮЮЮЮЮ, ЯЯЯЯЯЯ
Він дуже радий шелестіти, бурчати, рипіти, та не хоче він співати
Звати його ПРИГОЛОСНИЙ. Назвемо звуки, які не співаються БББ. Що нам заважає його проспівати ? (губи)
РРР (язичок)
НН (піднебіння та язичок)
Приголосний живе в іншому будиночку, позначеному рисочкою, наче закритий ротик
Малювання Їжачка ( 5- 6р.ж.)
Дидактична вправа "Високий низький"
( 4-5р.ж.)
Подивіться - ось і Два,
Цифра дуже чепурна.
Шийку "гусачком" згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.
Дидактична гра «Якими бувають овочі?»
• Якщо овочі дозрівають рано, то які це овочі? ранні
• Якщо вони достигають пізно, вони які? пізні
• Якщо овочі тільки-но зірвали з грядки, то вони які? свіжі
• Якщо овочі зварити, якими вони стануть? варені
• Якщо овочі зберігають в морозильнику, які вони? морожені
• Якщо овочі містять багато соку, вони які? соковиті
Мовленнєва гра «Назви страву»
називаємо дітям словосполучення та пропонуємо змінити його так,
щоб утворився прикметник:
- сік із моркви —… (морквяний сік);
- запіканка з моркви —… (морквяна запіканка);
- котлети із моркви —… (морквяні котлети);
- салат із буряка —… (буряковий салат);
- ікра з буряка —… (бурякова ікра);
Чистомовка
Чки-чки-чки — Оля сіє кабачки.
Чка-чка-чка — хочу з’їсти кабачка.
Чків-чків-чків — як багато кабачків.
Чок-чок-чок — ось найбільший кабачок.
Чку-чку-чку — жук сидить на кабачку.
Дидактична вправа "Впізнай фрукт"
-Сонечко маленьке, кисло – солоденьке.
На частинки поділю, Своїх друзів пригощу.
Я такий оранжевий один, а зовусь я ….Апельсин
-Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду.
З’їм її, коли знайду. (Вишня)
-Лампочка вгорі висіла, стала смачна, пожовтіла,
Діти лампочку зірвали, з апетитом скуштували . Груша
-Так просто не з’їсти,
Бо дуже він кислий,
Проте зазвичай
Приходить на чай! (Лимон)
-Мов маленький м'ячик, висить , а не скаче,
Рум'яне, гладеньке, на смак солоденьке. Яблуко
-Він солодкий, соковитий,
Сонцем півдня він налитий,
Не росте цей фрукт у нас
Товстошкурий… (Ананас)
Гра «Назви садок»
Пропонуємо дітям відповісти, як називається сад, де ростуть певні
дерева.
Вишні — вишневий сад, яблуні — яблуневий сад, персики — персиковий
сад, груші — грушевий сад, черешні — черешневий сад, сливи — сливовий сад, абрикоси — абрикосовий сад.
Осінній килимок (штампування овочами та фруктами)
Матеріал: фарби, пензлики, овочеві та фруктові заготовки, підставки для пензликів; стаканчики з водою; серветки.
Показ та пояснення. Нанести на половику плода фарбу та зробити відпечаток на листку, створюючи візерунок, міняючи овочі та фрукти.
Пальчикова вправа «Килимок»
Килимок аби зробити,
(Згинають і розгинають пальці на обох руках.)
Треба пальці розігріти.
Кулачки ми розімнемо,
(Кулаками по черзі стукають об стіл.)
Пальці в кулачках зімнемо.
(Стискають і розтискають кулаки.)
Уперед — назад — і раз:
(Імітують рухи відповідно до тексту.)
Одне яблучко у нас.
А тепер по колу — два:
Ось і грушка чарівна.
Наші пальчики — майстри,
(Почергово згинають пальці на одній руці, а потім — на другій.)
Зроблять все: один, два, три!
Дидактична вправа "Знайди пару"
Дидактична гра «Якими бувають овочі?»
• Якщо овочі дозрівають рано, то які це овочі? ранні
• Якщо вони достигають пізно, вони які? пізні
• Якщо овочі тільки-но зірвали з грядки, то вони які? свіжі
• Якщо овочі зварити, якими вони стануть? варені
• Якщо овочі зберігають в морозильнику, які вони? морожені
• Якщо овочі містять багато соку, вони які? соковиті
Дидактична гра «Скажи, який листок» (демонструю картинки)
Показуємо дітям листочки дерев та пропоную скласти речення про листя.
• Цей листок росте на березі, тому він березовий.
• Цей листок росте на каштані, тому він каштановий.
• Цей листок росте на дубі, тому він дубовий.
• Цей листок росте на клені, тому він кленовий.
• Цей листок росте на липі, тому він липовий.
• Цей листок росте на горобині, тому він горобиновий.
• Цей листок росте на тополі, тому він тополиний.
графічний диктант –білочка:
Від крапки 2 клітинки ліворуч
1 вгору
2 праворуч
2 вгору
1 ліворуч
1 вгору
2 праворуч
1 вгору
1 ліворуч
1 вгору
2 праворуч
4 вниз
1 праворуч
4 вгору
1 праворуч
6 вниз
4 ліворуч
Домалювати око та вушка.
Вивчити вірш "Дари Осені" за мнемотаблицею
Кiлькiсть переглядiв: 228