За допомогою мнемокартки легко та зручно з малюком вивчити вірш А.Костецького " Пісочниця"


/Files/images/Мнемотаблиця до вірша - Пісочниця.jpg

ПІСОЧНИЦЯ

Кожному в пісочниці

повозитись хочеться,

бо не просто в ній

пісок:

тісто в ній

на пиріжок,

для фортеці

—цегла в ній,

для машин —

гараж новий.

Ось чому в пісочниці

всім погратись хочеться.

ВИВЧАЄМО ЦИФРУ " 1"


Одиничка - цифра рівна

і до стовпчика подібна.

Всі рахунки,

всі таблички

починають з одинички.


/Files/photogallery/IMG-f8dd9d3b98de51d9c4c117a931ed8325-V.jpg

/Files/images/IMG-283d512928b29cfd24733ebe700a4abe-V.jpg

/Files/images/IMG-53e1d4a001528fec3b2a90dff64dcd7a-V.jpg

/Files/images/IMG-d98e30ed1fe6d93f9f33ab23e3072c6d-V.jpg

Нетрадиційна техніка з аплікації в старшій групі "Державні символи України."

1. Прочитайте малечі Легенду про "Державні символи України."

Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? Тризуб.(демонструю зображення)). Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син? Прапор. (демонструю зображення) А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.

2. Створіть пухнасту аплікацію з кусочків паперу синього і жовтого кольорів, відщіпаючи їх. Для цього приготуйте альбомний аркуш, кольоровий папір жовтий та синій, клей, пензлик, серветки підкладні.

3. Ось такий прапорець вийшов

/Files/images/прапорець України.jpg

/Files/images/прапорці.jpg

4. Пальчикова гра «Прапорці»

Ми тримали у руці два красиві прапорці!

(одну долоньку зігнути в кулак, повернути до себе, другу відвернути розкритою долонею від себе, почергово міняти положення долоньок)

«Завдання від Королеви Математики» для дітей старшого віку ( 5-6 р.ж.)

1. «Важкі задачки»

- Скільки пальців на одній руці?
- Що буває раніше ранок або вечір?
- Скільки рано вранці очей відкривається у нас?
- Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас?
- Назвіть пори року. (Весна, літо, осінь і зима).
- У бабусі Даші був онук Паша, кіт Пушок, собака Дружок. Скільки у неї онуків?
- У якої фігури немає ні початку, ні кінця?
- Коля прибіг зі школи додому першим, а Мишко другим. Хто бігає швидше, а хто повільніше?
- Молодці, дітки! Ви впоралися із завданням, і ми вирушаємо далі.

2.Друге завдання: «Вгадай - ка»

А тут всі цифри розбіглися, на галявині загралися.
- Я вас їх назвати та побудувати числа швидко в ряд!
1 Подивіться – ось вона, одиничка чарівна,
Хоч і ніжку одну має, вправно ряд розпочинає.(виставляю цифри на дошку після віршика)
2 Подивіться – ось і два, цифра дуже чепурна,
Шийку гусачком тримає, хвостик хвилькою тримає.
3 Цифра три – то чарівниця, невеличка, круглолиця,
Цифра нас зачарувала, трійка, ми тебе впізнали!
4 З нею в дружбі усі звірі, ось дивіться, це – чотири,
Бо чотири лапки мають, ними вправно чеберяють.
5 П'ять мов гак на автокрані, що крючок підносить вправно.

3 завдання «Загадки».

- Я без сторін і без кутів, як звуся, відгадай,
і на малюнках дітлахів у сонечку пізнай (коло)
- Олівці Петрусь узяв, швидко щось намалював,
Хоч крути, а хоч верти,
Має тільки три кути. (трикутник)
- Я давно знайомий твій,
Кожен кут маю прямий.
Всі чотири сторони однакової довжини.
Вам представитися я радий.
А зовуся я ... (Квадрат.)
- Цієї форми ананас, та лице у когось з нас,
Диня жовта, кабачок, дзеркало, яйце качок. (Овал.)
- Хоч кутів є теж чотири, сторони по дві лиш рівні, Прямокутник

Дидактична гра «Скажи навпаки»

  • Веселий – сумний
  • Брудний – чистий
  • М’який – твердий
  • Добрий – злий
  • Тихий – гучний
  • Швидкий – повільний
  • Довгий – короткий
  • Вузький – широкий
  • Далекий – близький
  • Світлий - темний

Розвиток мовлення .Тема "Слово до слова - буде розмова" (5-6 р.ж.)

Дидактична гра «Добери риму»

Назар — Захар, Сашко — Мишко, Ганнуся — Маруся — Катруся, Роман — Богдан, Шура — Юра, Оля — Толя — Коля, Валя —Галя — Аля, Аліна — Карина — Марина — Дарина, Сергій Андрій, Тетянка — Оксанка — Світланка, Інна — Ніна, Петро — Дмитро.

Загадки про столовий посуд.

• Зачерпую борщ, підношу до рота.
Перемішую суп — це моя робота. (Ложка)
• Бувають глибокі, бувають мілкі,
Але не моря, не озера й річки. (Тарілки)
• Нагостри його як слід
І готуй мерщій обід.
Як без нього куховариш,
Супу чи борщу не звариш. (Ніж)
• Подруга ножа найкраща,
Працьовита — не ледащо.
Необхідна нам усім —
Дорослим і малим. (Виделка)

Дидактична гра «Порівняйте предмети чайного та кавового сервізів»

Кавові чашки маленькі, а чайні — великі.
У кавник наливають каву, а у чайник — чай.
У цукорницю насипають цукор, а цукерницю — цукерки.
Гра-імітація «І розкажемо, і покажемо»
— Навіщо потрібна скатертина? (Скатертиною накривають стіл.)
— Накриймо скатертиною стіл. (Імітують застилання столу скатертиною).
— Навіщо потрібен чайник? (Із чайника наливають чай у чашки.)
Наллємо чай у чашки. (Імітують наливання чаю у чашки.)
— Чай у чашці гарячий. Що потрібно зробити? (Остудити)
— Остудіть чай. (Імітують охолодження чаю.)
— Пригощайтеся чаєм, будь ласка! (Імітують процес чаювання.)
— Смачно? (Так!)
— А хто миє посуд? Помиймо разом.

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Глибока — мілка, гострий — тупий, чистий — брудний,
повний — порожній, сухий — мокрий, легкий — важкий.

Художньо - продуктивна діяльність Ліплення "Посуд для ляльок" ( 5-6р.ж.)

1.Скачати кулю

/Files/images/1 Скачати кулю.jpg

2. Придавити пальчиком в середині отвір

/Files/images/2. Придавити пальчиком в середині отвір.jpg

3. Вказівним та великим пальцями придавлювати, так щоб вийшла така форма

/Files/images/3.Вказівним та великим придавлювати стінки так,щоб вийшла така форма.jpg

4. Вказівним та великим пальцями придавлювати, так щоб вийшла така форма

/Files/images/4. Вказівним та великим придавлювати стінки так, щоб вийшла така форма.jpg

5.Скачати ковбаску, це буде ручка

/Files/images/5. Скачати ковбаску, це буде ручка.jpg

6.Вийшла ось така гарна чашечка

/Files/images/6. Вийшла ось така гарна чашка!.jpg

7. Скачати ще одну кулю

/Files/images/1 Скачати кулю.jpg

8.Розсплескати її так, щоб вийшов млинець

/Files/images/8.Розсплескувати її, щоб вийшов блинчик.jpg

9.Прикрасити , як подобається

/Files/images/9.Прикрасити , як подобається..jpg

10. Чайний посуд

/Files/images/10 Вийшов гарний посуд .jpg

/Files/images/IMG-47f067c37725ae14f1de37e671df3f3f-V.jpg

/Files/images/IMG-091ab5c4052623a6843e586b737245a4-V.jpg

/Files/images/IMG-c180e97ad73e4bf17f9818225913e15a-V.jpg

Логіко - математичний розвиток (5-6р.ж.)

гра «Хто знає, той відповідає»

- скільки пальців на одній руці?
- у кого більше ніг, у тебе чи у зайця?
- що робить кіт, коли його ображають?
- де довше зберігаються квіти у вазі чи на клумбі?
- як називається наша країна?
- назвіть символи України?
- люди їдять більше морозива влітку чи взимку?
- чому не можна жабу втримати за хвіст?
- чому дітки не ходять в садочок вночі?
- чим ти можеш намалювати картину крім олівця?
- чим можна скористуватися, щоб забити цвях?
- якими речами можна скористуватися, якщо вимкнуть світло?

Ознайомлення з природою "Чарівна осінь" (5-6р.ж.)

Д/вправа «Звуки осені»

Пригадаймо, друзі, вмить
Як осінь листячком шумить ? (ш-ш-ш)
Як вітер стиха повіває
І наші вітрячки гойдає? (с-с-с)
Як дощик капає в садках
Хвилює воду на річках? (кап-кап-кап)

Д/Гра »Осінь-господиня»

  • Тихо осінь ходить гаєм, всі дерева роздягає ,
  • А які дерева зеленими залишаються ?…(ялина і сосна.)
  • Почала збирати осінь у теплі краї птахів. Яких? (ластівок, шпаків, солов'ї, качок….)
  • Змусила готуватись до зими тварин. Яких? (білок, ведмедів, їжаків …)
  • Ведмідь готує собі – що?(барліг)
  • Зайчик міняє …..(шубку)
  • Білочка ….(запасається горішками в дуплі)
Малювання "Чарівниця-осінь"
/Files/images/IMG_20220914_210427.jpg

/Files/images/IMG_20220914_210500.jpg

Малювання "Осінні листочки" (5-6р.ж.)

Штампування осінніми листочками

/Files/images/IMG_20220916_162308.jpg

/Files/images/IMG_20220916_162539.jpg

/Files/images/IMG-117eee68792d7d24eb261e5b618eaa3a-V.jpg

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ (5-6р.ж.)

Дидактична гра «Добери по три слова до назви кожної пори року»

Запропонуйте дітям уважно розглянути сюжетні малюнки, обрати
якусь одну пору року та дібрати до неї три слова — назви предметів.

/Files/images/Пори року.jpg

• Весна — бруньки, проліски, струмки.

• Зима — сніжинка, лід, санки.

• Літо — ягоди, сонечко, море.

• Осінь — дощ, листя, хмари.

Дидактична гра «Назви узагальнююче слово»

огірок, помідор, картопля, капуста, морква, буряк, редька, кабачок, баклажан, гарбуз це що?(овочі);
яблука, груша, банан, апельсин, лимон, мандарин, персик (фрукти);
малина, полуниця, суниця, смородина, журавлина, аґрус, вишня (ягоди);
лялька, м’ячик, пірамідка, дзиґа, кубики (іграшки);
корова, коза, вівця, кішка, собака, кінь, кролик (свійські тварини);лисиця, вовк, заєць, білка, ведмідь, лев, мавпа, слон (дикі тварини);
півень, курка, качка, гуска, індик (свійські птахи);
голуб, ворона, горобець, сова, соловей, орел, папуга, чайка (дикі птахи);
муха, комар, павук, оса, бджола, жук, метелик (комахи);
сом, щука, окунь, карась, камбала, судак, тріска (риби);
спідниця, штани, халат, сарафан, шорти, плащ, куртка (одяг);
майка, труси (білизна);
туфлі, кеди, чоботи, кросівки (взуття);
тарілка, склянка, глечик, вилка, ложка (посуд);
стіл, стілець, диван, шафа, ліжко (меблі);

Дидактична гра «Слова короткі та довгі»

-Якими бувають слова за розміром? (Довгими та короткими)
Як ви це можете визначити? (Довгі слова ми вимовляємо довго, а короткі — швидко.) Назвіть довгі слова. (Машинка, конструктор, черепаха, метелик, паровоз.)
Назвіть короткі слова. (М’яч, лев, кінь, кіт.) Перевіряємо за допомогою хлопків у долоні.

Дидактична гра «Скажи навпаки »

день-ніч,
довгий-короткий,
високо-низько,
далеко – близько,
гарячий – холодний,
чистий – брудний,
вузький – широкий,
довгий – короткий,
легкий – важкий,
чорний – білий,
тонкий – товстий.

Малювання "Чарівна квітка"

/Files/images/малювання - заготовка.jpg

1 Підготувати матеріал до малювання згідно зразку

2. Розглянути з дитиною , з яких кольорів складається квітка

3. Малювати паличками , ставити крапочки . Починати малювати з середини квітки, враховувати колір- яка лінія, така і крапочка.

/Files/images/IMG_20220919_160628.jpg

/Files/images/IMG_20220919_160711.jpg

/Files/images/IMG_20220919_160736.jpg

Чистомовки

/Files/images/IMG-5a5d5a7c906dccd3a317f97a456d5bc1-V.jpg

/Files/images/IMG-623caa88b049dffe80a820b70407e4e4-V.jpg

/Files/images/IMG-514238d931e6553152789b301ed61e21-V.jpg

/Files/images/IMG-ed2adf6f14198ddf096b260bd17c933a-V.jpg

/Files/images/IMG-d364fe55cfc788c4f35d8a2115c1fd1d-V.jpg

Голосні та приголосні звуки.

Вільно минає повітря скрізь рот , наче вітерець чарівний

Голос зростає, співає, і от народжується звук - ГОЛОСНИЙ!

Він завжди співає, в нього завжди відкритий ротик. І живе він у будиночку, позначеному кружечком, наче з відкритим ротиком

АААААА. ООООО. УУУУУУ. ЮЮЮЮЮ, ЯЯЯЯЯЯ

/Files/images/IMG_20220926_103603.jpg

Він дуже радий шелестіти, бурчати, рипіти, та не хоче він співати

Звати його ПРИГОЛОСНИЙ. Назвемо звуки, які не співаються БББ. Що нам заважає його проспівати ? (губи)

РРР (язичок)

НН (піднебіння та язичок)

Приголосний живе в іншому будиночку, позначеному рисочкою, наче закритий ротик

/Files/images/IMG_20220926_103628.jpg

Малювання Їжачка ( 5- 6р.ж.)

/Files/images/IMG-65fc54715ae2232d2fecedb19d54733f-V.jpg

Дидактична вправа "Високий низький"

( 4-5р.ж.)

/Files/images/IMG-62fe258ecfa6fb8e2898e44973febd20-V.jpg

/Files/images/IMG-2016d2fc4527ec501a808830546a4da8-V.jpg

/Files/images/IMG-c25cc45406aed8dd4b75bf8483ee30ef-V.jpg

/Files/images/IMG-d01a985229cb32866a556f0e48e32f9e-V.jpg

Подивіться - ось і Два,

Цифра дуже чепурна.

Шийку "гусачком" згинає,

Хвостик хвилькою здіймає.

/Files/images/IMG-ea3c5203791248e48dfd5016e77548a5-V.jpg

Дидактична гра «Якими бувають овочі?»

• Якщо овочі дозрівають рано, то які це овочі? ранні
• Якщо вони достигають пізно, вони які? пізні
• Якщо овочі тільки-но зірвали з грядки, то вони які? свіжі
• Якщо овочі зварити, якими вони стануть? варені
• Якщо овочі зберігають в морозильнику, які вони? морожені
• Якщо овочі містять багато соку, вони які? соковиті

Мовленнєва гра «Назви страву»

називаємо дітям словосполучення та пропонуємо змінити його так,
щоб утворився прикметник:

- сік із моркви —… (морквяний сік);

- запіканка з моркви —… (морквяна запіканка);

- котлети із моркви —… (морквяні котлети);

- салат із буряка —… (буряковий салат);

- ікра з буряка —… (бурякова ікра);

Чистомовка

Чки-чки-чки — Оля сіє кабачки.

Чка-чка-чка — хочу з’їсти кабачка.

Чків-чків-чків — як багато кабачків.

Чок-чок-чок — ось найбільший кабачок.

Чку-чку-чку — жук сидить на кабачку.

Дидактична вправа "Впізнай фрукт"

-Сонечко маленьке, кисло – солоденьке.
На частинки поділю, Своїх друзів пригощу.
Я такий оранжевий один, а зовусь я ….Апельсин
-Солоденька, червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду.
З’їм її, коли знайду. (Вишня)
-Лампочка вгорі висіла, стала смачна, пожовтіла,
Діти лампочку зірвали, з апетитом скуштували . Груша
-Так просто не з’їсти,
Бо дуже він кислий,
Проте зазвичай
Приходить на чай! (Лимон)
-Мов маленький м'ячик, висить , а не скаче,
Рум'яне, гладеньке, на смак солоденьке. Яблуко
-Він солодкий, соковитий,
Сонцем півдня він налитий,
Не росте цей фрукт у нас
Товстошкурий… (Ананас)

Гра «Назви садок»

Пропонуємо дітям відповісти, як називається сад, де ростуть певні
дерева.
Вишні — вишневий сад, яблуні — яблуневий сад, персики — персиковий
сад, груші — грушевий сад, черешні — черешневий сад, сливи — сливовий сад, абрикоси — абрикосовий сад.

/Files/images/IMG-81aaf9a53b0d925a9360e6caa12cb96a-V.jpg

/Files/images/IMG-97d4c3a6a2950cd1d129b14271fb3831-V.jpg

/Files/images/IMG-423b7e9c288ac96fad1d1e39869ce2f8-V.jpg

/Files/images/IMG-cd1d97d16d2ea3b05ddb64f1531c0e54-V.jpg

Осінній килимок (штампування овочами та фруктами)

Матеріал: фарби, пензлики, овочеві та фруктові заготовки, підставки для пензликів; стаканчики з водою; серветки.

Показ та пояснення. Нанести на половику плода фарбу та зробити відпечаток на листку, створюючи візерунок, міняючи овочі та фрукти.

/Files/images/IMG-5c1c1a02ab586b973bcafd49ac2ab928-V.jpg

/Files/images/IMG_20220926_140954.jpg

/Files/images/IMG_20220926_141116.jpg

/Files/images/IMG_20220926_141309.jpg

Пальчикова вправа «Килимок»

Килимок аби зробити,

(Згинають і розгинають пальці на обох руках.)

Треба пальці розігріти.

Кулачки ми розімнемо,

(Кулаками по черзі стукають об стіл.)

Пальці в кулачках зімнемо.

(Стискають і розтискають кулаки.)

Уперед — назад — і раз:

(Імітують рухи відповідно до тексту.)

Одне яблучко у нас.

А тепер по колу — два:

Ось і грушка чарівна.

Наші пальчики — майстри,

(Почергово згинають пальці на одній руці, а потім — на другій.)

Зроблять все: один, два, три!

Дидактична вправа "Знайди пару"

/Files/images/IMG-4a236927033e99cbb34aab4ecc341f6e-V.jpg

/Files/images/IMG-7faa3e294277110b253ee2fd2339dbe0-V.jpg

Дидактична гра «Якими бувають овочі?»

• Якщо овочі дозрівають рано, то які це овочі? ранні
• Якщо вони достигають пізно, вони які? пізні
• Якщо овочі тільки-но зірвали з грядки, то вони які? свіжі
• Якщо овочі зварити, якими вони стануть? варені
• Якщо овочі зберігають в морозильнику, які вони? морожені
• Якщо овочі містять багато соку, вони які? соковиті

Дидактична гра «Скажи, який листок» (демонструю картинки)

Показуємо дітям листочки дерев та пропоную скласти речення про листя.
• Цей листок росте на березі, тому він березовий.
• Цей листок росте на каштані, тому він каштановий.
• Цей листок росте на дубі, тому він дубовий.
• Цей листок росте на клені, тому він кленовий.
• Цей листок росте на липі, тому він липовий.
• Цей листок росте на горобині, тому він горобиновий.
• Цей листок росте на тополі, тому він тополиний.

графічний диктант –білочка:

Від крапки 2 клітинки ліворуч
1 вгору
2 праворуч
2 вгору
1 ліворуч
1 вгору
2 праворуч
1 вгору
1 ліворуч
1 вгору
2 праворуч
4 вниз
1 праворуч
4 вгору
1 праворуч
6 вниз
4 ліворуч
Домалювати око та вушка.

Вивчити вірш "Дари Осені" за мнемотаблицею

/Files/images/IMG-2e4e8daa2e0d6a975f7be1523b32dec8-V (1).jpg

/Files/images/Screenshot_20221025_163402.jpg

/Files/images/IMG-4705edefc19442970a2c1c2cc44aa2e4-V.jpg

/Files/images/IMG-cdcc7aa7d03931b1b546fccb5c6048ff-V.jpg

/Files/images/IMG-980a47da866c2b1e62ee9ca27c7a2123-V.jpg

/Files/images/IMG-cc8dc34a54eb33b3e564296107b18f3d-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 228