За результатами обстежень відповідно до програмових вимог було виявлено, що діти груп першого молодшого віку (3 – року життя) , другого молодшого дошкільного віку, (3-4 року життя ), середнього віку (4-5 року життя) та старшого дошкільного віку ( 5- 6 року життя) мають такі досягнення (табл. 1, 2, 3,4):
Рівні засвоєння знань | Перші молодші групи( групи А, Б) | |
Високий | 11,5% | |
Достатній | 76,5% | |
Середній | 12% | |
Низький | - |
Таблиця 1
Рівні засвоєння знань | Другі молодші групи ( групи С, Д, Е) | |
Високий | 4,1% | |
Достатній | 32,5% | |
Середній | 57% | |
Низький | 6,4% |
Таблиця 2
Рівні засвоєння знань | Середні групи ( групи К, Л, М) | |
Високий | 8,6% | |
Достатній | 85,9% | |
Середній | 5,5% | |
Низький | - |
Таблиця 3
Рівні засвоєння знань | Старші групи ( групи О, П, Р, С) | |
Високий | 40,4% | |
Достатній | 34,8% | |
Середній | 24,8% | |
Низький | 0% |
Таблиця 4
Наведені дані свідчать про те, що протягом року загальний рівень компетентності дітей постійно зростає та на кінець року спостерігаються найбільш високі результати, що відображаються у значному збільшенні кількості дітей, які мають рівень знань на високому та достатньому рівні.
Проаналізувавши рівень засвоєння програмових завдань дітьми старшого дошкільного віку, слід урізноманітнити напрями і методи формування компетентності старших дошкільників до навчання в школі: ретельно стежити за розвитком та тренуванням дрібної моторики рук, уваги.
У подальшій роботі педагогам в 2020 – 2021 н.р активізувати технології мовленнєвого розвитку та процесів мислення, вдосконалити роботу з фізичного виховання, розвитку соціальної компетентності; приділяти особливу увагу щодо створення розвивального простору та його впливу на розвиток дітей; продовжувати створювати сприятливі умови для формування показників розвитку компетентності особистості, а саме: фізичної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, художньо-естетичної, творчої активності в усіх сферах життєдіяльності.
Досягнення знань дітей за 2018-2019 н.р.
Рівні засвоєння матеріалу | Логіко-математичний напрямок | Грамота | ||||
Гр.№6 | Гр.№ 7 | Гр.№ 10 | Гр.№6 | Гр.№ 7 | Гр.№10 | |
Високий | 8д. 38,1% | 9д. 39,1% | 14д. 63,6% | 9д. 47,4% | 12д. 57,1% | 15д. 71,4% |
Достатній | 9д. 42,9% | 6д. 26% | 5д. 22,7% | 8д. 42,1% | 6д. 28,5% | 4д. 19% |
Середній | 2д. 9,5% | 6д. 26% | 3д. 13,7% | 2д. 10,5% | 3д. 14,2% | 2д. 9,6% |
Низький | 2д. 9,5% | 2д. 8,6% | - | - | - |
Рівні засвоєння знань | Перші молодші групи( групи № 1, № 2) | |
Високий | 18,5% | |
Достатній | 55,5% | |
Середній | 26% | |
Низький | - |
Рівні засвоєння знань | Другі молодші групи ( групи № 4, № 8, № 9) | |
Високий | 1,7% | |
Достатній | 63% | |
Середній | 35,3% | |
Низький | 0 |
Рівні засвоєння знань | Середні групи ( групи № 3, № 5, № 11, № 12, різновікова) | |
Високий | 7,3% | |
Достатній | 58,3% | |
Середній | 34,4% | |
Низький | - |